NetwerkZes full service content bureau

Content bureau

Creatie

Storytelling

Contentstrategie

 OTIB  Comfort Crisis bordspel 

 

 lesmateriaal 

 COMFORT CRISIS BORDSPEL 

Steeds minder jongeren kiezen momenteel voor een beroep in de technieksector. Speciaal om leerlingen in het basis-voorgezet onderwijs te bereiken werd het interactieve bordspel Comfort Crisis ontwikkeld. Het spel wordt in de klas gespeeld met behulp van een digitaal schoolbord en een online portal waarin de films met kennisvragen worden afgespeeld.
OTIB is het Opleidings- en ontwikkelingsfonds voor het Technisch Installatie Bedrijf. Steeds minder jongeren kiezen momenteel voor een beroep in de technieksector. Interesseer jongeren om voor een technisch beroep te kiezen en informeer hun over de (doorgroei) mogelijkheden.

Speciaal om leerlingen in het basis en voorgezet onderwijs te bereiken, ontwikkelde NetwerkZes een online interactief bordspel. Met dit spel kruipen de kinderen in de huid van technische vaktalenten: van ICT en elektrotechniek tot warmte- en watertechniek. Comfort Crisis is een bordspel met pionnen, voor maximaal vijf (groepen) leerlingen. De kennisvragen worden d.m.v. films via een online portal aangeboden.

 Resultaat 

Het Comfort Crisis bordspel wordt gespeeld in het basisonderwijs (groep 7 & 8) en het voortgezet onderwijs (klas 1 & 2). Door het spel te spelen maken de leerlingen kennis met verschillende professionals uit de technische branche. Tevens wordt het spel aangeboden met een gamemaster waardoor het ook op een techniek event in grote groepen gespeeld kan worden.

 DISNEY XD – EXPERIMENTENTOUR 
In de televisieserie Disney XD Experimententour bezoekt presentator Levi met de PromoDoe Trailer van Opleidings- en ontwikkelingsfonds OTIB, verschillende scholen waar hij coole proefjes uitvoert. Samen met een lid van de DigiRaad onderzoekt hij wekelijks nieuwe digitale trends en ontwikkelingen. NetwerkZes bedacht het televisieformat en produceerde de 8-delige tv-serie. Disney XD is onderdeel van The Walt Disney Company en is uitgegroeid tot één van de grootste kindertelevisiezenders van de wereld.

0
.000
kijkers per aflevering
0
%
marktaandeel
0
.000
jongens (6-12 jaar)
0
.000
meisjes (6-12 jaar)