Scroll Top

 Centraal Beheer  B2B communicatie 

 

 Externe campagne  

 Account based marketing 

Bij het benaderen van het middelgroot bedrijf (MGB) maakt Centraal Beheer zakelijk gebruik van account based marketing.

Accountmanagers benaderen via hun persoonlijke LinkedIn-account de beoogde markt. Zij worden daarbij ondersteund door communicatiespecialisten en social marketeers met diverse middelen (o.a. artikelen en whitepapers).

Twee accountmanagers (Wilber Hakman en Fabrice Vriezenkolk) richten zich specifiek op de architectuur- en ingenieursbranche. Voor deze branches zijn speciale proposities ontwikkeld, die Centraal Beheer graag op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier onder de aandacht wil brengen. Ontwikkel een creatief LinkedIn-concept waarmee de doelgroep op een aansprekende manier wordt bereikt.

Wanneer je met een zakelijke video wilt opvallen op LinkedIn is het belangrijk dat je in de eerste 5sec. de doelgroep verrast met een unieke intro. Door middel van een Breakout video creëren we een bijzondere ervaring, deze zorgt ervoor dat de video direct opvalt in de tijdlijn. Een break-out video laat de accountmanager buiten hun LinkedIn kader stappen waardoor je als kijker wordt verrast. Deze aanpak maakt de video meer likeable en wordt daardoor ook meer gedeeld.

 Inzet 

De korte video’s maken onderdeel uit van een contentstrategie. Door middel van korte video’s worden de accountmanagers gepositioneerd als experts en creëren we een persoonlijke connectie met de doelgroep. De video’s worden (organisch & betaald) ingezet op LinkedIn en de website van centraalbeheer.nl. Dit draagt direct bij aan de zichtbaarheid van CB zakelijk en het genereren van nieuwe leads.

 16×9 versie   Centraal beheer website 

 Contentstrategie 

Er zijn 6 verschillende video’s opgenomen waarvan er iedere drie weken één video wordt gepubliceerd. Na publicatie wordt de video ondersteund met een blog (aparte landingspagina) waarin een verdieping wordt gegeven op het onderwerp. De pagina wordt aangevuld met de video, een bio en een contactformulier. De inhoudelijke onderwerpen zijn zorgvuldig gekozen en staan in directe relatie tot de doelgroep. Denk hierbij aan inkoopvoorwaarden, contracten sluiten, dataveiligheid, etc.

 LinkedIN  Advertenties 

“Ruim 57% van de LinkedIn gebruikers bekijkt dit platform via hun mobiele apparaten”

“Het beeldformaat 1:1 (vierkant) en 4:5 (portrait) zijn het meest effectief voor het gebruik van video op LinkedIn”

“Er is aangetoond dat de doelgroep minder snel wegklikt bij korte video’s van 60-90sec.”

“Een contentstrategie is een vooropgezet plan waarin wordt vastgesteld hoe informatie met een bepaalde waarde voor een publiek kan helpen om een organisatiedoel te bereiken.”

Brainstormsessie?
 MEER 
 CASES