Scroll Top

 Koninklijke VHG
 Groen is dichterbij dan je denkt! 

 

 campagne 

 Groen is dichterbij dan je denkt! 

De waarde van groen benadrukken, dat is de positieve boodschap die Koninklijke VHG in deze moeilijke tijd graag wil delen met de samenleving. De STER biedt gratis reclamezendtijd aan op radio en televisie t.b.v. brancheorganisaties, die graag willen communiceren tijdens de Corona crisis.

Voor de campagne werd een radiocommercial (25sec.), televisiecommercial (30sec.) en online pre-roll (30sec.) gerealiseerd. Dankzij de flexibiliteit van ons team was het mogelijk om deze middelen binnen vijf werkdagen te produceren. De commercial was te zien voor de Corona persconferenties en is inmiddels al meer dan 75 keer uitgezonden.

Naast de STER-reclame op televisie is de commercial ingezet op betaalde en owned social kanalen, zoals NPO gemist, facebook en instagram. De campagne heeft een meetbaar positief effect.

Het bezoek aan de Facebook ‘Lang Levende Tuin’ pagina is 10x hoger tijdens de campagneperiode, 10% meer ‘vind ik leuks’, 150% meer reacties. De volgers van de Facebook pagina zijn tijdens de campagnemaand met 900 tuinliefhebbers gestegen naar ruim 5400 volgers.

 Engagement

Op de Facebook pagina ‘lang levende tuin’ werd de campagne opgevolgd door dagelijks tuintips te delen. Bezoekers werden tijdens de Corona ‘lockdown’ geinspireerd en geactiveerd om hun eigen tuin te vergroenen en zo een bijdrage te leveren aan ‘De Levende Tuin’.

De positieve groene inspiratie werd gewaardeerd en de commercial ‘Groen is dichterbij dan je denkt’ werd massal doorgedeeld.

0
% meer likes
0
% meer engagement
0
extra volgers
 ANDERE 
 CASES