Deel deze case
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]
Aventus is het regionaal opleidingscentrum in Apeldoorn, Deventer en Zutphen. Ruim 10.000 studenten volgen hier een middelbare beroepsopleiding. Het aantal aanmeldingen daalt en er is een hoog percentage uitval in het eerste jaar. Vergroot bereik, interesseer en informeer jongeren over het aanbod.
Een brede content campagne als aanvulling op de bestaande communicatiemiddelen (folders, magazine, website). Diverse content onderdelen o.a. opleidings-voorlichtingsfilms en online pre-rolls. De veelzijdigheid van de 3-4 jaar durende opleiding staat centraal. Deze content maakt onderdeel uit van een brede strategie, die gericht is op de toekomstige student.
Resultaat
Aventus is als onderwijsinstelling meer zichtbaar geworden voor toekomstige studenten. Dit heeft geleidt tot een groter bereik en het aantrekken van meer studenten. Mede door de inzet van verschillende social media kanalen zijn er meer studenten bereikt dan via de traditionele communicatie middelen. De open dag(en) van Aventus trokken een record aantal bezoekers. Daarnaast is de uitval onder studenten afgenomen doordat ze een beter keuze maakte op voorhand.
Pre-rolls
Opleidingsfilms
Veel MBO-studenten hebben een verkeerd beeld van de opleiding waar ze aan beginnen. Dit creëert een hoog percentage uitval in het eerste jaar van de opleidingen die Aventus aanbiedt. Om een realistisch beeld van de opleidingen te geven worden de opleidingsfilms volgens een herkenbaar format opgebouwd.
Introductie opleiding (wat houdt het in?)
Verdieping opleiding (welke competenties heb je nodig?)
Toekomstperspectief (wat kun je ermee?)
Door deze opbouw kan een toekomstig student zich goed kan identificeren met het vakgebied en tot de juiste opleidingskeuze te komen.
van Aventus
Aventus brengt je verder
Aventus biedt een breed scala van programma’s om studenten te ondersteunen zodat iedere student de mogelijkheid heeft om zich te ontwikkelen tot vakspecialist.
Om de mogelijkheden en meerwaarde van deze programma’s intern en extern zichtbaar te maken zijn op maat gemaakte campagnes en films ontwikkeld.
Talentprogramma
Begeleiding 2.0
Zuidpool Expeditie
Internationale stage
AEHT Vakwedstrijden
CASES