De Achmea Vlog campagne loopt inmiddels twee jaar en heeft ervoor gezorgd dat medewerkers de trots in hun eigen merk hebben terug gevonden. Door middel van (vlog)workshops worden Achmea medewerkers opgeleid tot professioneel vlogger.
De onderwerpen die wekelijks aan bod komen worden intern door medewerkers zelf aangedragen. Hiermee wordt de betrokkenheid gestimuleerd en vergroot.
Thema’s als IT, werken bij Achmea, diversiteit, gezond werken en innovatie komen aan bod. Alles met als doel het informeren van (nieuwe)medewerkers binnen en buiten Achmea.
Het YouTube kanaal van Achmea vormt de basis van waaruit de content wordt gedeeld. Het kanaal is herkenbaar gebrand en is voorzien van activerende headers. De videocontent is te herkennen aan eigen thumbnails. Wekelijks wordt er een social media pakket samengesteld met daarin verschillende online elementen, die kant en klaar worden aangeleverd en ingezet.
Het verhaal van Achmea is het verhaal van hun medewerkers. Met elkaar bouwen zij de komende jaren aan het Achmea van de toekomst. Achmea wil daarom graag aansprekende thema’s en onderwerpen, beter zichtbaar maken binnen en buiten de organisatie.
Door eigen medewerkers in te zetten als vlogger (employed media), worden zij trots ambassadeur van hun eigen merk. Zeven vloggers van verschillende merken (FBTO, Centraal Beheer, Interpolis, Zilveren Kruis) produceren wekelijks onder professionele begeleiding een inhoudelijke vlog.
Resultaat
De verbinding onder de medewerkers en merken is sterk gegroeid. Trotse medewerkers worden intern zichtbaar en aangesproken als ambassadeur. De content wordt intern/extern gedeeld via de verschillende social media kanalen.