NetwerkZes full service content bureau

Content bureau

Creatie

Storytelling

Contentstrategie

 Hartstichting  Dress Red Day 

 

 landelijke campagne 

 Bewustzijn creëren
 rondom hart- en vaatziekten 

RTL 8 kleurde een week lang rood in aanloop naar Dress Red Day om zo aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. In opdracht van de Hartstichting ontwikkelde wij de ‘Uit het hart van…’ TV-campagne welke bestond uit verschillende onderdelen met als doel: een grote doelgroep bereiken en verdieping brengen.

De campagne startte met een kick-off in het TV-programma Life4You, waarbij kijkers werden opgeroepen een foto te sturen waarin ze rode kleding droegen. De winnares won een uniek ontworpen, rode jurk.

Brandpromo’s werden ingezet om awareness te creëren. Deze werden uitgezonden op alle RTL-zenders. Tijdens de campagne week kondigde vijf vrouwelijke BN’ers op RTL 8 een film aan die voor hen veel betekent en hartverwarmend is. Daarnaast werd er verdieping gebracht door drie portretten over hartsvriendinnen, waarbij hart- en/of vaatziekten een grote rol speelden in hun leven en vriendschap.

De campagne heeft geresulteerd in meer bewustzijn rondom hart- en vaatziekten en de doelgroep in het hart geraakt.

 Hartstichting  Casefilm Dress Red Day 

 Aankondigingen  door 

 Irene  Moors 
 Anouk  Smulders 
 Ellen  ten Damme 
 Dyanne  Beekman 
 Annemarie  van Gaal 

 Portret  Alexandra 
Alexandra is een jonge, gezonde moeder die vol in het leven staat. Ze sportte regelmatig en ging op stap met haar vriendinnen. Op haar 36ste krijgt zij een hartinfarct, waarna een hartstilstand volgt. Vijf dagen lang leeft haar familie in onzekerheid tot Alexandra wakker wordt uit de coma. Haar zus wist niet hoe Alexandra wakker zou worden en was ontzettend opgelucht toen ze wel wakker werd. Deze gebeurtenis heeft gelukkig geen blijvend letsel veroorzaakt bij Alexandra. Daarnaast heeft het ervoor gezorgd dat zij en haar zus dichter naar elkaar zijn gegroeid. Op Dress Red Day draagt Alexandra een rode jurk om op deze manier aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten.

 Portret  Milou 
Milou is 22 jaar en danst samen met haar beste vriendin bij het Hollands showballet. Totdat zij tijdens een voorstelling hartproblemen krijgt. Een moeilijke periode volgt waarin zij geopereerd wordt en moet herstellen. Tijdens deze periode heeft zij veel met haar beste vriendin kunnen praten en hebben haar hartproblemen hen dichter bij elkaar gebracht. Op Dress Red Day geven zij samen workshops en laat Milou zien hoe zij na haar hartproblemen weer positief in het leven staat en toch nog bezig kan zijn met haar passie.

 Portret  Heidi 
Heidi is een vrouw die geniet van het leven. Ze is moeder, vrouw en vriendin en ze leeft het leven volop. Maar tijdens het feest van haar beste vriendin krijgt zij een zwaar hartinfarct. In het ziekenhuis blijkt dat haar hart helemaal verkrampt is. Wat haar toekomstperspectief zou zijn konden de artsen niet vertellen. Haar beste vriendin heeft haar tijdens deze moeilijke periode ondersteund met dagelijkse activiteiten en positiviteit. Inmiddels kan Heidi weer alles doen met haar gezin en haar vriendinnen. Op Dress Red Day gaat zij samen met haar zoontje rood gekleed naar zijn school ter educatie voor de leerlingen en leraren.
 MEER 
 CASES