RTL 8 kleurde een week lang rood in aanloop naar Dress Red Day om zo aandacht te vragen voor hart- en vaatziekten bij vrouwen. In opdracht van de Hartstichting ontwikkelde wij de ‘Uit het hart van…’ TV-campagne welke bestond uit verschillende onderdelen met als doel: een grote doelgroep bereiken en verdieping brengen.
De campagne startte met een kick-off in het TV-programma Life4You, waarbij kijkers werden opgeroepen een foto te sturen waarin ze rode kleding droegen. De winnares won een uniek ontworpen, rode jurk.
Brandpromo’s werden ingezet om awareness te creëren. Deze werden uitgezonden op alle RTL-zenders. Tijdens de campagne week kondigde vijf vrouwelijke BN’ers op RTL 8 een film aan die voor hen veel betekent en hartverwarmend is. Daarnaast werd er verdieping gebracht door drie portretten over hartsvriendinnen, waarbij hart- en/of vaatziekten een grote rol speelden in hun leven en vriendschap.
De campagne heeft geresulteerd in meer bewustzijn rondom hart- en vaatziekten en de doelgroep in het hart geraakt.
Aankondigingen door
Irene Moors
Anouk Smulders
Ellen ten Damme
Dyanne Beekman
Annemarie van Gaal
CASES