fbpx

 Meerwaarde  Groenprofessional 

 

 Imago campagne - B2C  

 Deel deze case  

 Thema  Een tuin om in te leven 

Branchevereniging VHG wil graag consumenten inspireren en activeren om een groenprofessional in te schakelen, voor zijn kennis en praktische aanpak. De campagne ‘Meerwaarde groenprofessional’ kreeg een vervolg met het thema ‘Een tuin om in te leven’. De tuin wordt gezien als het verlengstuk van de woonkamer. Maar hoe breng je binnen en buiten dichter bij elkaar?

Door ‘De Levende Tuin’ als basis te nemen voor de imago campagne, maken we duidelijk zichtbaar wat voor oplossingen een VHG hovenier de consument kan bieden. De VHG-hovenier is ‘de groenprofessional’ die daar uitstekend bij kan adviseren en passende tips kan geven.

Maak de meerwaarde zichtbaar van een VHG-groenprofessional bij de consument. Stimuleer hun daarbij om te kiezen voor een VHG hovenier, die werkt met garantievoorwaarden van Stichting Garantiefonds Groen. Subdoelstelling; Branchevereniging VHG onder de aandacht brengen bij potentiele lid bedrijven.

Een imago-campagne voor de particuliere markt met VHG Groenambassadeur (Miranda Spaan). Samen met VHG-groenprofessionals gaat zij langs bij consumenten die graag hun droomtuin willen realiseren maar niet weten hoe zij dit kunnen doen. De ‘Levende Tuin’ vormt de inhoudelijke basis met adviezen en tips voor consumenten.

 Resultaat 

In de vervolg campagne staat een jong gezin met kinderen centraal. Zij woonde op een kleine oppervlakte in Amsterdam en miste een eigen buitenruimte. Om hun wensen te realiseren schakelde zij een VHG-groenprofessional in. Diverse campagnemiddelen zijn gerealiseerd o.a. een inspiratiefilm (+/- 3min.), teaser (+/- 15sec.), twee videotips (+/- 30sec. snackable videocontent) en 5 foto’s met tuintips. (Levende Tuin tips).

 Het verhaal 

Loes en Mark woonde met haar man en twee kinderen midden in de Jordaan in Amsterdam. Ze waren super tevreden met hun huis en de plek, maar hadden bijna geen buitenruimte. Dat terwijl ze daar juist zo van genieten, dat was de reden om op zoek te gaan naar een nieuw huis. In hun zoektocht naar een huis met een tuin kwamen ze terecht bij dit huis, vlakbij Haarlem, met een tuin aan het water.

Een prachtige oppervlakte, goed gelegen, maar het was voor zowel Loes als Mark voor het eerst dat ze een tuin hebben. Ze hadden een aantal wensen, maar vooral geen idee hoe ze die wensen konden realiseren. Daarvoor hebben zij een VHG-groenprofessional in de hand genomen.

Quote Bart: ”Een tuin is niet alleen om naar te kijken, in een tuin moet je leven!”

 De wens 

Het wensenlijstje was kort maar duidelijk. Ze willen zo veel mogelijk leven in de tuin, het moest een onderdeel worden van het huis. De connectie met het water was belangrijk en de kinderen wilden een eigen plek, zonder dat dat het ‘kindertuin’ zou worden. Want ruimte voor een borrel met vrienden was zeker zo belangrijk.

 De tuin 

Door verschillende lagen in de tuin aan te brengen ontstaan verschillende ‘plekken’. Twee verschillende zithoeken (ochtendzon en avondzon), een buitenkeuken met grote eettafel en een speelplek voor de kinderen.

 De aanpak 

VHG-groenprofessional Bart Biesot heeft tijdens de creatie de vrije hand gekregen en dit volledig benut. Een prachtige gelaagde tuin die niet zou misstaan in de VT wonen. Naast het ontwerp en de aanleg van de tuin, werkt hij samen met Esther (Tuinstyliste) die alle meubels en accessoires voor de tuin heeft verzorgd. Door deze aanpak is de tuin echt een eenheid geworden.

Quote Loes: “Het voelt iedere dag alsof we op vakantie zijn, prachtig toch!”

 Campagne  Middelen en distributie  

Campagne middelen
Naast een radiocommercial en deelbare inspiratiefilm, zijn verschillende video- en foto-tips gemaakt om de meerwaarde van groen zichtbaar te maken. Alle middelen zijn via ‘groenambassadeurs’ organisch verspreid, en getarget ingezet via LinkedIn en Facebook.

 Radiocommercial 

In aanloop naar de online campagne is een radiocommercial (15sec.) gerealiseerd. Deze was twee weken te beluisteren via de STER op NPO Radio 2. De commercial activeerde de luisteraar om een VHG-groenprofessional te zoeken via het platform VHG.nl.

De commercial behaalde binnen een looptijd van twee weken 400.000 luisteraars in de beoogde doelgroep (25-67 jaar).

Distributie
De campagnemiddelen zijn beschikbaar gesteld aan de VHG leden, zodat zij de campagne als eigen communicatiemiddel voor hun onderneming gingen inzetten. Naast het organisch delen door de Branchevereniging VHG zelf en hun leden, is er ook een betaalde advertentiecampagne ingezet op Google Adwords, Facebook en Instagram.

 Teaser  Facebook & Instagram 

 Video tips   LinkedIn & Facebook 

 Foto tips   LinkedIn & Facebook 

0
.000
views advertenties 60 dagen
0
.000
clicks advertenties 60 dagen
0
.500
clicks vlinderanimatie
0
x
download campagnemiddelen
 MEER 
 CASES 
Secured By miniOrange