Deel deze case
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]
Koninklijke VHG maakt zich zorgen over de instroom binnen de groene beroepen. Bijna 4 op de 10 ondernemers in de hoveniers- en groenvoorzieningsbranche kampen met een tekort aan arbeidskrachten. Met de “Ik ben groen, jij ook?”-campagne wordt door middel van o.a. vier inspirerende verhalen van zij-instromers, de instroom binnen de groensector aangejaagd.
In korte portretten vertellen zij over hun drijfveren, werkzaamheden en wat de stap naar de groenbranche hen heeft opgeleverd. Maak kennis met de groensector!
Een arbeidsmarkt-campagne op social media bestaande uit vier inspirerende verhalen van zij-instromers. Hiermee krijgt het imago van de groensector een boost, worden clicks gegenereerd naar een campagnepagina op de website van Koninklijke VHG en worden geïnteresseerden geactiveerd. Daarnaast worden hoveniers en leden van Koninklijke VHG geactiveerd om zelf de campagne te delen.
Resultaat
De Google Ads videocampagne heeft het imago van de groensector een boost gegeven en geïnteresseerden naar de site van Koninklijke VHG geleid. Geïnteresseerden gingen door de inzet van zowel organische als betaalde pre-rolls via de social media-kanalen FB en Instagram naar de campagnepagina. Ze werden geactiveerd om de portretten te bekijken en direct te zoeken naar opleidingsmogelijkheden en beschikbare vacatures.
pre-rolls YouTube, facebook & instagram
CASES