Zo werken wij
Aan de hand van het NetwerkZes content model inventariseren wij de vraag van onze klanten. Strategie, creatie, storytelling, uitvoering, distributie en analyse maken onderdeel uit van ons content-strategie proces. Het content model zorgt voor een creatief proces waarbij de content constant wordt geoptimaliseerd en waar nodig wordt aangepast.
Dit geeft onze klanten de mogelijkheid om op ieder moment deel te nemen aan het content model en te innoveren. De content die wij creëren is resultaatgericht en wordt met eigen ontwikkelde digitale tools meetbaar gemaakt. Dit geeft u als klant een exclusief inzicht in de effectiviteit en het gewenste resultaat van uw content.
Strategie
Vertel je eigen verhaal
Bij NetwerkZes helpen wij graag onze klanten bij het vertellen van hun eigen verhaal, dat bijdraagt aan hun positionering. Door een heldere content-strategie te formuleren ontwikkelen we content, die voor de doelgroep als relevant wordt ervaren. Op die manier wordt een band opgebouwd met de beoogde doelgroep wat uiteindelijk zorgt voor meer loyaliteit, een betere merkreputatie en het genereren van meer leads.
Aan de hand van ons eigen content model bepalen we samen met u als klant de koers en creëren we een content- of campagnestrategie. Wat gaan we vertellen, voor wie is de content bedoelt, via welke kanalen en wat zijn de beoogde doelstellingen? Door onze kennis van de markt en ervaring zijn we goed in staat om deze kaders individueel in kaart te brengen.
Storytelling
Verhalenvertellers
Verhalen vertellen door middel van (video)content is de ideale manier om je als klant te verbinden met de beoogde doelgroep. Het is visueel, toegankelijk en deelbaar op alle beschikbare kanalen.
Wij zijn verhalenvertellers die het belangrijk vinden dat ‘de verhalen’ die wij vertellen voor onze klanten authentiek en dichtbij zijn. De verhalen dienen relevant te zijn voor onze doelgroep want uiteindelijk gaat het erom, wat onze verhalen voor effect teweegbrengen.
Creatie
Buiten de comfortzone
Ons creatieve proces sluit naadloos aan op het verhaal dat wij willen vertellen. Door middel van een brainstorm met onze creatieven, wordt het verhaal tot leven gebracht. Wij verrassen en dagen onze klanten uit met een originele creatie.
Een creatie die buiten hun comfortzone ligt en het gesprek teweegbrengt over de te behalen doelstellingen. Creatie is een bijzonder proces waarin wij samen met u als klant het definitieve concept ontwikkelen.
Uitvoering
Kwaliteit
Na goedkeuring op ons concept gaan wij starten met de uitvoering. Er wordt een planning gemaakt en een helder script geschreven waarin de gestelde inhoud duidelijk naar voren komt. Na de scriptfase wordt gestart met het zoeken van de personen en locaties om ons verhaal te visualiseren.
Deze worden in overleg met de klant afgestemd. Tijdens de uitvoering bewaken wij te allen tijde de gestelde kaders. Naast de draaidagen zullen ook audionabewerking, kleurcorrectie en het verwerken van feedback onderdeel zijn van het proces.
Distributie
Connectie met de kijker
Wanneer de videocontent is gerealiseerd wordt het distributieproces in gang gezet. De vooraf gestelde kanalen en platforms worden gebruikt om te publiceren. Samen met de klant bepalen we vooraf tijdens het strategieproces, waar de focus voor distributie dient te liggen. Welke content gaan we delen en op welke manier? Waar bevindt de doelgroep zich en wordt de video daar wel bekeken?
Als bureau houden wij de trends en innovaties op social advertising gebied nauw in de gaten. Graag maken wij een distributieplan op maat, dat aansluit bij de beoogde doelstellingen. Indien gewenst kunnen wij u ook faciliteren om te adverteren, met de gewenste content op de verschillende kanalen. Denk bijvoorbeeld aan targeting via Facebook, LinkedIn, Instagram activaties of YouTube pre-rolls.
Analyse
Inzicht in de kijker
Gedurende de looptijd van een campagne maken we onze content meetbaar met ons exclusieve NetwerkZes content meetsysteem. Hiermee kunnen we de verschillende stromen van content individueel zichtbaar maken waardoor we o.a. weten waar bezoekers vandaan komen en hoe lang zij de content bekijken.
Door het resultaat meetbaar te maken op verschillende vlakken, blijven wij voortdurend onze content daarop aanpassen en optimaliseren. Aan de hand van een overzichtelijk rapportage met de resultaten, verschaffen wij onze klanten nieuwe insights, waarmee interne doelstellingen kunnen worden aangescherpt.