Scroll Top

 Meerwaarde  Groenprofessional 

 

 Imagocampagne - B2C & B2B  

 Deel deze case  

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

 Meerwaarde groenprofessional 

Consumenten genieten tijdens de coronacrisis meer van het groen in en om het huis. Koninklijke Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners wil graag consumenten en de zakelijke markt inspireren en activeren om een groenprofessional in te schakelen, voor zijn kennis en praktische aanpak.

Door ‘De Levende Tuin’ als basis te nemen voor de imagocampagne, maken we duidelijk zichtbaar wat voor oplossingen een VHG hovenier de consument kan bieden. De VHG hovenier is ‘de groenprofessional’ die daar uitstekend bij kan adviseren en passende tips kan geven.

Maak de meerwaarde zichtbaar van een VHG groenprofessional bij de consument. Stimuleer hun daarbij om te kiezen voor een VHG hovenier, die werkt met garantievoorwaarden van Stichting Garantiefonds Groen. Subdoelstelling; Koninklijke VHG onder de aandacht brengen bij potentiële lidbedrijven.

Een imagocampagne voor de particuliere en zakelijke markt met VHG Groenambassadeur (Miranda Spaan). Samen met VHG groenprofessionals gaat zij langs bij consumenten die graag hun droomtuin willen realiseren maar niet weten hoe zij dit kunnen doen. De ‘Levende Tuin’ vormt de inhoudelijke basis met adviezen en tips.

 Resultaat 

Binnen zes weken zijn er 1 miljoen views gerealiseerd en meer dan 7000 clicks behaald. De contentmix bestond uit drie inspiratiefilms (+/- 3min.), drie korte promo’s (+/- 15sec.), zes Levende Tuin videotips (+/- 30sec. snackable videocontent) en twaalf Levende Tuin fototips (organisch/betaalde advertenties).

 Inspiratiefilm  

 B2C  Kindvriendelijke tuin 

Consumenten genieten tijdens de coronacrisis meer van het groen in en om het huis. Koninklijke VHG wil graag consumenten inspireren en activeren om een groenprofessional in te schakelen, voor zijn kennis en praktische aanpak.

Door ‘De Levende Tuin’ als basis te nemen voor de imago campagne, maken we duidelijk zichtbaar wat voor oplossingen een VHG hovenier de consument kan bieden. De VHG hovenier is ‘de groenprofessional’ die daar uitstekend bij kan adviseren en passende tips kan geven.

 Video tips   Facebook & Instagram 

 Foto tips   Facebook & Instagram 

VHG Meerwaarde Groenprofessional - Foto tips - Kindvriendelijke Tuin - Tip 4
VHG Meerwaarde Groenprofessional - Foto tips - Kindvriendelijke Tuin - Tip 2
Brainstormsessie?

 B2C  Prairietuin 

In de consument gerichte campagne is gekozen voor twee verschillende doelgroepen:
Een kindvriendelijke tuin voor ouders met jonge kinderen, waarin de meerwaarde van groen voor kinderen en ouders zichtbaar wordt.
En de prairietuin, voor iedereen die net met pensioen gaat en meer tijd thuis en in de tuin doorbrengt. De VHG groenprofessional laat zien dat er veel mogelijkheden zijn voor een ‘Levende Tuin’, maar met minder onderhoudt.

Door de meerwaarde gericht zichtbaar te maken zal het herkenbaar zijn voor de doelgroep. De praktische tips van de VHG groenprofessional maakt de meerwaarde van een hovenier zichtbaar.

 Video tips   Facebook & Instagram 

 Foto tips   Facebook & Instagram 

VHG Meerwaarde Groenprofessional - Foto tips - Prairietuin - Tip 1
VHG Meerwaarde Groenprofessional - Foto tips - Prairietuin - Tip 2

 Inspiratiefilm  

 B2B  Het levende gebouw  

Om de meerwaarde van de groenprofessional zichtbaar te maken voor de zakelijke markt (o.a. facilitaire medewerkers, gebouwenbeheerders) staat een uniek voorbeeld van ‘Het Levende Gebouw’ in de B2B campagne centraal.

AFAS Experience Center
In en om het gebouw van AFAS is bewust gekozen voor groen. Door oprichter van AFAS, Ton van der Veldt, te laten vertellen over de meerwaarde van groen, krijgen gebouwbeheerders en facilitair medewerkers meer inzicht in positieve effecten van groen op medewerkers. De VHG hovenier is ‘de groenprofessional’ die uitstekend kan adviseren bij de aanleg van ‘Het Levende Gebouw’

 Campagne  Middelen en distributie  

Campagne middelen
Naast een deelbare inspiratiefilm, zijn verschillende video- en foto-tips gemaakt om de meerwaarde van groen zichtbaar te maken. Alle middelen zijn via ‘groenambassadeurs’ organisch verspreid, en getarget ingezet via LinkedIn en Facebook.
Distributie
De middelen worden beschikbaar gesteld aan de VHG leden, zodat zij de campagne als eigen communicatiemiddel voor hun onderneming kunnen inzetten. Naast het organisch delen door de Koninklijke VHG zelf en hun leden, was er ook een betaalde advertentiecampagne op Google Adwords, Facebook en Instagram.

 Video tips   LinkedIn & Facebook 

 Foto tips   LinkedIn & Facebook 

 MEER 
 CASES