Scroll Top

 St. Bedrijfsfonds Apotheken  Apothekersassistenten 

 Imago- Wervingscampagne 

  De Apothekersassistent – Het Recept Voor Jouw Toekomst  

 Imago- wervingscampagne  

Stichting Bedrijfsfonds Apotheken (SBA) ondersteunt apotheken in Nederland op het gebied van opleiding, ontwikkeling en arbeidsomstandigheden. Samen bouwen zij aan een sterke, toekomstbestendige sector waar kwaliteit en zorg centraal staan.

Voor de campagne richt de SBA zich op het werven van nieuwe apothekersassistenten en het enthousiasmeren van jongeren, hun ouders en zij-instromers om een opleiding of baan in de apotheekbranche te overwegen.

De 360 graden campagne maakt gebruikt van verschillende kanalen en media om een consistente boodschap over te brengen aan de doelgroep. Er wordt gebruik gemaakt van meerdere afzetkanalen, zoals social media, radio, print of in de apotheek.

Ontwikkel een imago- en wervingscampagne die jongeren (12-16 jaar) én hun ouders inspireert om het beroep van apothekersassistent te ontdekken.

De campagne laat zien hoe boeiend en betekenisvol het beroep is, maar benadrukt ook de veelzijdige carrièremogelijkheden. Daarnaast willen we zij-instromers motiveren voor een carrièreswitch naar de apotheekbranche.

Het doel is om een positieve beeldvorming te creëren en meer instroom te realiseren naar relevante opleidingen, zodat er ook in de toekomst voldoende gekwalificeerde apothekersassistenten zijn om de zorgsector te versterken.

Voor de campagne is een originele liedtekst gecreëerd met een bijbehorende videoclip. Deze richt zich inhoudelijk specifiek op drie verschillende doelgroepen.

Iedere doelgroep wordt aangesproken met individuele USP’s en een boodschap die aansluit bij hun belevingswereld. De liedtekst is vervolgens omgezet in een originele muziekvideo, die de apotheekwereld op een speelse, energieke en inspirerende manier laat zien.

Door verschillende facetten van het werk te laten zien, wordt een unieke kijkervaring geboden die zowel informeert als amuseert.

 Resultaat 

De campagne zorgt voor herkenbaarheid en betrokkenheid bij de doelgroep. Uit de muziekvideo zijn korte video’s samengesteld, die elk een specifiek aspect van het verhaal belichten.

Deze worden gebruikt als social media activaties, waarmee de campagne doelgroepen worden bereikt. Dit gebeurt ook offline, bijvoorbeeld door middel van posters, flyers en narrowcasting in scholen, op beurzen en in apotheken zelf.

Deze geïntegreerde aanpak zorgt ervoor dat de boodschap van de campagne breed en effectief wordt verspreid. Zo wordt de campagne een krachtige combinatie van muziek, beeld en interactie die de apotheekwereld op een vernieuwende manier onder de aandacht brengt.

 DRIE BOEGBEELDEN  

 DRIE DOELGROEPEN  

 UNIEK MUZIEKNUMME 

 VIDEOCLIP  

 360 GRADEN CAMPAGNE  

 DRIE BOEGBEELDEN  

 DRIE DOELGROEPEN  

 UNIEK MUZIEKNUMMER MET VIDEOCLIP  

 360 GRADEN CAMPAGNE  

 3 boegbeelden  

  herkenning  

Voor iedere doelgroep hebben we een eigen gezicht gekozen als boegbeeld van de campagne. Ieder boegbeeld sluit aan bij de belevingswereld van de beoogde doelgroep. Aan het einde van de videoclip komen zij samen, waarmee we het sterke teamgevoel benadrukken dat het beroep van apothekersassistent zo bijzonder maakt.

 3 doelgroepen  

 Verschillende versies 

Van het muzieknummer hebben we verschillende doelgroepgerichte versies van 60 seconden gemaakt. Elk met een unieke songtekst die aansluit bij hun belevingswereld. Hierin zijn de belangrijkste USP’s van het beroep van apothekersassistent verwerkt. Zo inspireren we jongeren én hun ouders met een pakkend, herkenbaar verhaal over de veelzijdigheid en waarde van dit vak.

 3 boegbeelden  

  herkenning  

Voor iedere doelgroep hebben we een eigen gezicht gekozen als boegbeeld van de campagne. Ieder boegbeeld sluit aan bij de belevingswereld van de beoogde doelgroep. Aan het einde van de videoclip komen zij samen, waarmee we het sterke teamgevoel benadrukken dat het beroep van apothekersassistent zo bijzonder maakt.

 3 doelgroepen  

 Verschillende versies 

Van het muzieknummer hebben we verschillende doelgroepgerichte versies van 60 seconden gemaakt. Elk met een unieke songtekst die aansluit bij hun belevingswereld. Hierin zijn de belangrijkste USP’s van het beroep van apothekersassistent verwerkt. Zo inspireren we jongeren én hun ouders met een pakkend, herkenbaar verhaal over de veelzijdigheid en waarde van dit vak.

 campagnemiddelen  

 YouTube  

 Official video  
 TikTok jongeren 60sec. 
 Facebook ouders 60sec. 

 TIkTok  Instagram & Facebook  

 Official video  
 TikTok jongeren 60sec. 
 Facebook ouders 60sec. 
 Algemene teaser 15 sec. 
Het Recept Voor Jouw Toekomst
 Spotify  

Voor de campagne is een unieke liedtekst ‘Het Recept voor jouw Toekomst’ geschreven, die het werken in de apotheek op een creatieve en herkenbare manier tot leven brengt. Deze tekst is gecombineerd met een speciaal gecomponeerd muziekstuk om een krachtig en inspirerend nummer te creëren.

Het nummer werd gelanceerd via Spotify, een populaire streamingdienst die zorgt voor brede toegankelijkheid en de mogelijkheid om het lied bij een groot publiek onder de aandacht te brengen. Dankzij Spotify kan de boodschap van de campagne niet alleen gehoord worden, maar ook blijven hangen bij luisteraars, waar en wanneer ze maar willen.

 Offline middelen  

 A0 Poster 
 magazine 
 Flyer a5 
 narrowcasting  

Het gebruik van narrowcasting versterkt je campagne door zichtbaarheid te vergroten en de doelgroep te raken op momenten waarop ze het meest ontvankelijk zijn. Het biedt een krachtige manier om jouw campagneboodschap effectief te communiceren op locaties waar de meeste impact wordt gemaakt, zoals bijvoorbeeld in scholen, wachtruimtes of apotheken.

 Voor de werving van apothekersassistenten betekent dit dat je jongeren, ouders en zij-instromers kunt inspireren met video’s, testimonials en visuals die laten zien hoe boeiend en waardevol dit beroep is.

 MEER 
 CASES