Scroll Top

 Achmea  Personenschade 

 

 Externe klantcommunicatie  

 Deel deze case  

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

 Achmea Personenschade 

Achmea Personenschade helpt jaarlijks 35.000 mensen met letsel na een ongeval. Persoonlijk letsel kan zowel geestelijk, maar ook praktisch thuis en voor je werk, heel ingrijpend zijn. Het is daarom belangrijk om tijdens de klantreis connectie te maken en snel duidelijkheid te geven.

Het digitale platform achmeapersonenschade.nl staat centraal in de communicatie met de cliënt.

Via de portal ‘Mijn situatie’ kan zowel cliënt als belangenbehartiger documenten inzien en de status van de voortgang raadplegen. Het is belangrijk dat dit veilig gebeurd d.m.v. eHerkening gezien het persoonsgevoelige informatie betreft.

Achmea Personenschade

Hoe kunnen we zo persoonlijk en efficiënt mogelijk onze klantcommunicatie verbeteren op het platform Achmeapersonenschade.nl, en de weg daarnaar toe?

Speerpunten: een warm welkom voor cliënten, laten zien hoe Achmea Personenschade helpt, processen van schadeafhandeling uitleggen en het introduceren van persoonlijke online dossiers. Laat belangenbehartigers van cliënten tevens kennis maken met ‘eHerkenning’, als nieuwe manier van veilig online inloggen bij deze dossiers.

Het inzetten van videocontent, waarin de cliënt en belangenhartiger persoonlijk worden aangesproken door schadebehandelaars en experts die daadwerkelijk bij Achmea Personenschade werken.

Door het team van Personenschade zichtbaar te maken, creëren we persoonlijke connectie en wekken we vertrouwen. Hiermee bouwen we een relatie met de kijker op. Deze wordt in heldere taal geïnformeerd en meegenomen in duidelijke stappenplannen.

 Resultaat 

Een viertal films, die worden ingezet voor communicatie via e-mail en het platform achmeapersonenschade.nl. Om de inhoud te verduidelijken en stappen visueel kracht bij te zetten, worden de beelden van de schadebehandelaars en experts afgewisseld met diverse animaties in Achmeastijl.

Daarnaast zorgt de afwisseling van video, animatie en motion graphics voor dynamiek en wordt de aandacht van de kijker vastgehouden.

 WELKOMST- / INTRODUCTIEFILM 

Doelgroep: cliënten
Film voor de landingspagina van achmeapersonenschade.nl, waarbij de cliënt welkom wordt geheten. De film laat stap voor stap zien welke hulp Achmea Personenschade biedt en wat de cliënt kan verwachten.

 PERSOONLIJK CONTACT BIJ GEEN GEHOOR  

Doelgroep: cliënten, via e-mail
Film die door schadebehandelaars via e-mail wordt verstuurd naar cliënten, als de cliënt telefonisch niet bereikbaar was. Subdoel: snelle opvolging en verwerking van informatie.

 Connectie met de kijker 
Het inzetten van films met ‘echte’ medewerkers die de kijker persoonlijk aanspreekt, zorgt voor:

 UITLEG OVER PERSOONLIJK ONLINE KLANTDOSSIER 

Doelgroep: cliënten
Deze film maakt de cliënt wegwijs in de omgeving van het persoonlijke online klantdossier. Documenten, berichten en afspraken zijn voor de betrokken partijen inzichtelijk. Subdoel: cliënten bij vragen direct koppelen aan de juiste persoon.

 INFORMATIE VOOR BELANGENBEHARTIGERS  

Doelgroep: belangenbehartigers, via e-mail
De film is een aanvulling op een email van Achmea Personenschade aan belangenbehartigers, waarin wordt uitgelegd dat er in digitale klantomgevingen wordt gewerkt via eHerkenning. Subdoel: laten zien dat Achmea graag veilig en transparant werkt.

 ANDERE 
 CASES