Deel deze case
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]
Achmea Personenschade helpt jaarlijks 35.000 mensen met letsel na een ongeval. Persoonlijk letsel kan zowel geestelijk, maar ook praktisch thuis en voor je werk, heel ingrijpend zijn. Het is daarom belangrijk om tijdens de klantreis connectie te maken en snel duidelijkheid te geven.
Het digitale platform achmeapersonenschade.nl staat centraal in de communicatie met de cliënt.
Via de portal ‘Mijn situatie’ kan zowel cliënt als belangenbehartiger documenten inzien en de status van de voortgang raadplegen. Het is belangrijk dat dit veilig gebeurd d.m.v. eHerkening gezien het persoonsgevoelige informatie betreft.
Hoe kunnen we zo persoonlijk en efficiënt mogelijk onze klantcommunicatie verbeteren op het platform Achmeapersonenschade.nl, en de weg daarnaar toe?
Speerpunten: een warm welkom voor cliënten, laten zien hoe Achmea Personenschade helpt, processen van schadeafhandeling uitleggen en het introduceren van persoonlijke online dossiers. Laat belangenbehartigers van cliënten tevens kennis maken met ‘eHerkenning’, als nieuwe manier van veilig online inloggen bij deze dossiers.
Het inzetten van videocontent, waarin de cliënt en belangenhartiger persoonlijk worden aangesproken door schadebehandelaars en experts die daadwerkelijk bij Achmea Personenschade werken.
Door het team van Personenschade zichtbaar te maken, creëren we persoonlijke connectie en wekken we vertrouwen. Hiermee bouwen we een relatie met de kijker op. Deze wordt in heldere taal geïnformeerd en meegenomen in duidelijke stappenplannen.
Resultaat
Een viertal films, die worden ingezet voor communicatie via e-mail en het platform achmeapersonenschade.nl. Om de inhoud te verduidelijken en stappen visueel kracht bij te zetten, worden de beelden van de schadebehandelaars en experts afgewisseld met diverse animaties in Achmeastijl.
Daarnaast zorgt de afwisseling van video, animatie en motion graphics voor dynamiek en wordt de aandacht van de kijker vastgehouden.
Connectie met de kijker
CASES