fbpx

 Sector Groen  Groeien door Groen 

 Imago- Wervingscampagne 

 Deel deze case  

 Compilatiefilm 

 Imago- wervingscampagne  

De campagne is een initiatief van sociale partners (Koninklijke VHG, FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen) en wordt mede mogelijk gemaakt door het fonds Colland Arbeidsmarkt. Dit is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de sector Agrarisch en Groen. Het fonds draagt bij aan thema’s zoals duurzame inzetbaarheid, imago & instroom en veiligheid & gezondheid.

Door de aantrekkende economie stijgt het aantal vacatures en is er behoefte aan meer instroom van goed opgeleide groenprofessionals. Zelfs in tijden van corona blijft de vraag naar medewerkers onverminderd hoog. Het imago en beeldvorming van de sector speelt een belangrijke rol bij de instroombevordering.

FNV agrarisch groenCNV VakmensenKoninklijke Vereniging van Hoveniers en GroenvoorzienersColland Arbeidsmarkt

Het imago van de groene sector versterken en de instroom bevorderen door trots, vakmanschap en de meerwaarde van het beroep zichtbaar te maken. Daarnaast willen we een breed draagvlak creëren waarbij de maatschappelijke waarde en meerwaarde van een groene leefomgeving voorop staat.

Een imago- wervingscampagne waarin de consument en groenprofessional beide centraal staan. Door deze twee doelgroepen aan elkaar te koppelen ontstaat er draagvlak en bewustwording van de sector. Daarnaast wordt de meerwaarde van het vak zichtbaar gemaakt waardoor ook de instroom in de sector (d.m.v. opleidingen en vacatures) wordt gestimuleerd.

 Resultaat 

Een social media campagne (FB, Instagram, Adwords) met verschillende communicatie-middelen die uitkomen op één online platform ‘GroeiendoorGroen.nl‘. De consument kennis laten maken met het vakmanschap en kennis van de groenprofessional. Vier verschillende cases (kleine tuin, grote luxe tuin, sportveld en daktuin) maken de diversiteit van de sector goed zichtbaar.

 één centraal platform  

 Vijf inspiratiefilms  

 Tien verdiepende artikelen  

 Vacatures & opleidingen  

 Landelijke social campagne  

Bekijk het platform hier: www.groeiendoorgroen.nl

 Gert – Hovenier van de toekomst  
Als hovenier van de toekomst maakt Gert (43) gebruik van de modernste technieken om groene gebouwen te onderhouden. Een niet-alledaagse tak in het hoveniersvak, maar ook een functie die hem op de meest bijzondere plekken en gebouwen van het land brengt.

 Joost – groen is de toekomst  
Joost (28) wordt binnen het hoveniersbedrijf Binder waar hij werkt ook wel ‘Groen talent’ genoemd: hij is in een relatief korte tijd doorgegroeid van leerling-hovenier naar projectleider. Bijzonder, want hij wist vroeger eigenlijk helemaal niet wat hij wilde worden en vond leren best lastig.

 Roy – Zo groeide ik door groen  
Roy heeft met zijn 22 jaar een baan waar veel mannen jaloers op zullen zijn. Als Assistent Field Manager is hij elke dag te vinden in de Johan Cruijff ArenA, om een professionele grasmat te verzorgen voor het voetbalteam.

 Boudewijn – een carrière in het groen   
Boudewijn (61) werkt al 44 jaar bij hetzelfde hoveniersbedrijf. Met een schat aan ervaring heeft hij zich in de loop der jaren gespecialiseerd in het aanleggen en onderhouden van particuliere tuinen.

 Guus – De voordelen van werken in het groen  
Guus heeft op zijn 19-jarige leeftijd al een droom verwezenlijkt zien worden: het winnen van het Nederlands Kampioenschap Tuin Aanleggen. Volgens hem is dit pas het begin, één van de vele dromen die hij in het hoveniersvak kan gaan waarmaken. Werken in het groen biedt hem oneindig veel mogelijkheden.

 INSTAGRAM   groeiendoorgroen.nl 

Op het Instagram kanaal van Groeien door Groen staat iedere week één hoveniersbedrijf centraal. De hoveniers delen dagelijks hun trots voor de projecten en hun passie voor het vakmanschap.

Groeien door groen - Instagram

 strategie   SOCIAL CAMPAGNE 

 SEE  

Om de campagne onder de aandacht te brengen van de doelgroep is voor de landelijke social campagne gebruik gemaakt  van de SEE, THINK, DO strategie. In de SEE-fase werd de campagne afgetrapt met verschillende teasers die geplaatst werden op YouTube, facebook & instagram.

 THINK  

Uit de SEE-fase kwam een geïnteresseerde doelgroep. Om deze groep meer verdieping te geven werd tijdens de THINK-fase een inhoudelijk artikel aangeboden dat verwees naar het platform.

 DO  

Binnen de doelgroep zat een grote groep die inhoudelijk interesse hadden in Groeien door Groen, maar het platform niet bezochten. Tijdens de DO-fase een advertentie getoond op Facebook en Instagram, deze activeerde naar de vacaturebank of een groene opleiding.

 SEE   PRE-Rolls 

 THINK   Verdiepende artikelen

 DO   ANIMATIES 

0
.000.000
views advertenties 12 mnd.
0
.000
bezoekers platform 12 mnd.
0
.735
gelezen artikelen 12 mnd.
1.0
minuut
gem. kijktijd platform
 MEER 
 CASES 
Secured By miniOrange