Scroll Top

 Ik ben groen  Jij ook? 

 

 Wervingscampagne 

 Deel deze case  

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

 Compilatiefilm 

 Instroom groene beroepen 

Koninklijke VHG maakt zich zorgen over de instroom binnen de groene beroepen. Bijna 4 op de 10 ondernemers in de hoveniers- en groenvoorzieningsbranche kampen met een tekort aan arbeidskrachten. Met de “Ik ben groen, jij ook?”-campagne wordt door middel van o.a. vier inspirerende verhalen van zij-instromers, de instroom binnen de groensector aangejaagd.

In korte portretten vertellen zij over hun drijfveren, werkzaamheden en wat de stap naar de groenbranche hen heeft opgeleverd. Maak kennis met de groensector!

De instroom binnen de groensector verhogen en het arbeidstekort verminderen. Laat zien wat de groensector te bieden heeft met betrekking tot diversiteit, werkzaamheden en wat de toegevoegde waarde van werken is.

Een arbeidsmarkt-campagne op social media bestaande uit vier inspirerende verhalen van zij-instromers. Hiermee krijgt het imago van de groensector een boost, worden clicks gegenereerd naar een campagnepagina op de website van Koninklijke VHG en worden geïnteresseerden geactiveerd. Daarnaast worden hoveniers en leden van Koninklijke VHG geactiveerd om zelf de campagne te delen.

 Resultaat 

De Google Ads videocampagne heeft het imago van de groensector een boost gegeven en geïnteresseerden naar de site van Koninklijke VHG geleid. Geïnteresseerden gingen door de inzet van zowel organische als betaalde pre-rolls via de social media-kanalen FB en Instagram naar de campagnepagina. Ze werden geactiveerd om de portretten te bekijken en direct te zoeken naar opleidingsmogelijkheden en beschikbare vacatures.

 pre-rolls   YouTube, facebook & instagram 

 Marco 

Marco werkte 21 jaar als business-analist bij twee verschillende banken. Eén ding wist hij zeker: hij wilde niet meer op kantoor werken. Nu werkt hij elke dag buiten als hovenier voor de zakelijke markt en gaat hij met een glimlach aan de slag. Nooit maakte hij foto’s van zijn werk, nu deelt hij deze trots met vrienden en familie.

 Dagmar 

In haar baan als huisarts is goed nadenken over de juiste diagnose erg intensief. Maar als ze met haar handen in de aarde werkt, kan ze haar hoofd leeg maken en krijgt ze nieuwe energie.  Als Dagmar de VHG Brancheopleiding heeft afgerond, wil ze werken bij een hoveniersbedrijf of haar eigen kwekerij openen. Zo kan ze het hovenierswerk combineren met haar eigen huisartsenpraktijk in Amsterdam West.

 Lesly 

Lesly heeft jaren als leidinggevende in een tuincentrum gewerkt. De seizoenen veranderden maar zijn werk bleef hetzelfde. Waar Lesly wel elke dag van genoot was het klantcontact. Daarom heeft hij ervoor gekozen om de VHG Basisopleiding Interieurbeplanting te doen. Nu is klantcontact een groot onderdeel van zijn werk en is hij werkzaam in een innovatieve branche. Lesly is constant bezig met het vergroenen van kantooromgevingen, zodat deze prettiger en stress verminderend zijn.

 Simon 

Simon werkte ’s avonds en in de weekenden als kok in een kleine keuken. Hierdoor was het lastig om met vrienden af te spreken, dus besloot hij dat hij wat anders wilde doen. Sinds hij werkt als hovenier heeft Simon meer tijd voor zijn vrienden en is zijn leven gestructureerd en makkelijker te plannen. Nu staat hij bij zonsopkomst in het groen en kan hij genieten van de ruimte en de natuur.
0
.000
views looptijd 60 dagen
0
.500
clicks looptijd 60 dagen
0
%
zoekt naar vacatures
0
%
zoekt naar opleidingen
 MEER 
 CASES