fbpx

 Vereniging Achmea  Thema-werkgroepen 

 

 Communicatiestrategie  

 Deel deze case  

 Thema-werkgroepen 

Vereniging Achmea is in 2016 gestart met Thema-werkgroepen: multidisciplinair samengestelde groepen met leden van de Ledenraad en het Bestuur van Vereniging Achmea en medewerkers van Achmea. Deze groepen luisteren naar wat er leeft in de samenleving, onderzoeken ontwikkelingen en zetten signalen en behoeftes om in suggesties voor het bedrijf Achmea.

Achmea kan de aanbevelingen van deze Thema-werkgroepen omzetten in bijvoorbeeld verbeterde proposities. Op die manier hebben de leden écht inspraak in het bedrijf Achmea. Ieder jaar gaan er drie Thema-werkgroepen aan de slag met een eigen thema. De voortgang wordt vervolgens teruggekoppeld op vastgestelde momenten.

Ontwikkel een communicatiestrategie waarmee gedurende het jaar de voortgang van de verschillende Thema-werkgroepen kan worden gevolgd. Zorg ervoor dat de communicatiemiddelen geschikt zijn voor diverse social media kanalen (o.a. LinkedIn) en houd hierbij rekening met de verschillende stakeholders.

Door vaste communicatie momenten met video op te zetten krijgen de projecttrekkers en leden van iedere Thema-werkgroep een eenvoudig middel aangereikt om tijdens de start, voortgang, aanbeveling en terugkoppeling te communiceren. Daarnaast vormt het een naslagwerk wat er door de vereniging is bereikt.

 Resultaat 

Voor iedere fase is een vaste structuur d.m.v. een video format opgezet. Dit geeft de projecttrekkers en leden de mogelijkheid om eenvoudig hun eigen input aan te leveren. Interviews worden opgezet via Microsoft-teams en geïllustreerd d.m.v. bestaand, aangeleverd en gedraaid videomateriaal. Dit wordt samengebracht tot een korte film per fase.

 duurzame inzetbaarheid   start 

 duurzame inzetbaarheid   voortgang 

 Distributie 

De korte video’s worden per fase op verschillende manieren ingezet bijv. bij events en online bijeenkomsten van de Thema-werkgroepen, om een duidelijke aftrap te geven. De inhoudelijke verdieping volgt in de zaal.

De video’s worden op het YouTube kanaal van Vereniging Achmea geplaatst in overzichtelijke afspeellijsten. Dit geeft voor alle leden van de Vereniging, Achmea collega’s en extern een duidelijk beeld van het belang van Vereniging Achmea. Daarnaast vormt het een naslagwerk wat er door de vereniging is bereikt.

Afzonderlijk worden de video’s gemakkelijk gedeeld via social media kanalen (bijv. LinkedIn) en WhatsApp door Vereniging Achmea, maar ook door Achmea collega’s, RvB leden en door de leden van Vereniging Achmea. Dit creëert zichtbare verbinding en ambassadeurschap met de Thema-werkgroepen.

 start 

 voortgang 

 start 

 voortgang 

Brainstormsessie?
 MEER 
 CASES 
Secured By miniOrange