Scroll Top

 Aventus 

 

 Communicatie en werving 

 Deel deze case  

[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

Aventus is het regionaal opleidingscentrum in Apeldoorn, Deventer en Zutphen. Ruim 10.000 studenten volgen hier een middelbare beroepsopleiding. Het aantal aanmeldingen daalt en er is een hoog percentage uitval in het eerste jaar. Vergroot bereik, interesseer en informeer jongeren over het aanbod.

Een brede content campagne als aanvulling op de bestaande communicatiemiddelen (folders, magazine, website). Diverse content onderdelen o.a. opleidings-voorlichtingsfilms en online pre-rolls. De veelzijdigheid van de 3-4 jaar durende opleiding staat centraal. Deze content maakt onderdeel uit van een brede strategie, die gericht is op de toekomstige student.

 Resultaat 

Aventus is als onderwijsinstelling meer zichtbaar geworden voor toekomstige studenten. Dit heeft geleidt tot een groter bereik en het aantrekken van meer studenten. Mede door de inzet van verschillende social media kanalen zijn er meer studenten bereikt dan via de traditionele communicatie middelen. De open dag(en) van Aventus trokken een record aantal bezoekers. Daarnaast is de uitval onder studenten afgenomen doordat ze een beter keuze maakte op voorhand.

 PRE-ROLLS  

 Pre-rolls 

Aventus had een ambitieuze groeidoelstelling voor de werving van nieuwe studenten. Om dit te realiseren zijn verschillende pre-rolls gecreëerd. Het doel was een opvallend statement te maken en daarmee positieve attentiewaarde te creëren, teneinde de kijker te prikkelen en te bewegen richting de landingpage die speciaal voor de opleiding was ingericht. De pre-rolls worden getoond voorafgaand aan een video op YouTube of Instagram. Deze manier van verspreiden biedt uitstekende segmentatie mogelijkheden.

0
pre-rolls
0
weken
0
.000
views
 OPLEIDINGSFILMS  

 Opleidingsfilms 

Veel MBO-studenten hebben een verkeerd beeld van de opleiding waar ze aan beginnen. Dit creëert een hoog percentage uitval in het eerste jaar van de opleidingen die Aventus aanbiedt. Om een realistisch beeld van de opleidingen te geven worden de opleidingsfilms volgens een herkenbaar format opgebouwd.

Introductie opleiding (wat houdt het in?)
Verdieping opleiding (welke competenties heb je nodig?)
Toekomstperspectief (wat kun je ermee?)

Door deze opbouw kan een toekomstig student zich goed kan identificeren met het vakgebied en tot de juiste opleidingskeuze te komen.

 Distributie

 Locaties  Deventer Apeldoorn Zuthpen
 10.000  Studenten
 1.000  Vakdocenten
 49  Opleidingsfilms 
 Youtube  250.000+ views

 De meerwaarde
 van Aventus  

 Aventus brengt je verder  

Aventus biedt een breed scala van programma’s om studenten te ondersteunen zodat iedere student de mogelijkheid heeft om zich te ontwikkelen tot vakspecialist.

Om de mogelijkheden en meerwaarde van deze programma’s intern en extern zichtbaar te maken zijn op maat gemaakte campagnes en films ontwikkeld.

 Talentprogramma 

Aventus leidt studenten op voor de arbeidsmarkt en doorstroom naar HBO en/of vervolgonderwijs. Door uitdagend en aantrekkelijk onderwijs aan te bieden kunnen studenten hun talenten optimaal ontwikkelen. Aventus biedt studenten naast hun studie, de gelegenheid om deel te nemen aan het talentprogramma waarin verschillende onderdelen (vakwedstrijden, challenges, internationale oriëntatie) worden aangeboden.

 Begeleiding 2.0 

Binnen Aventus worden studenten intensief begeleid tijdens hun studietraject, van intake tot examinering. Begeleiding 2.0 is echt een samenwerkingsproces tussen verschillende partijen. Door het digitale systeem Trajectplanner verloopt de begeleiding binnen Aventus soepel en transparant. In een korte voorlichtingsfilm zien we hoe het begeleidingsproces van A tot Z verloopt. Primaire doelgroepen zijn studenten, ouders en bpv-bedrijven.

 Documentaires 

 Zuidpool Expeditie 

Drie studenten van het Aventus college en Cleantech Regio Stedendriehoek maakten samen met Robert Swan een unieke tocht naar Antarctica. In deze documentaire volgen we de jongeren tijdens hun spannende en zware tocht. We zijn getuige van de bijzondere ontmoetingen met walvissen, orka’s en pinguïns, maar worden ook geconfronteerd met smeltende ijskappen. Een tocht met één doel: het beschermen van het milieu en het belang van clean technology.

 Internationale stage 

We volgen twee studenten op internationale stage naar Noorwegen. Het gehele proces voor en tijdens de stage wordt zichtbaar gemaakt door de studenten zelf een camera mee te geven tijdens de stage. De film wordt hierdoor persoonlijk en herkenbaar.

 AEHT Vakwedstrijden 

Vier studenten van Aventus zijn afgereisd naar Belgrado, Servië, om mee te doen aan de internationale vakwedstrijden voor Europese Hotel & Tourism scholen. Tijdens een 30 min. durende documentaire kijken we met hun mee, voor, tijdens en na de wedstrijden. Wie maakt er kans op een Gouden medaille?
 MEER 
 CASES 
Secured By miniOrange