Achmea  vlogs 

 employed media 

 Achmea vlogs 

De Achmea Vlog campagne loopt inmiddels twee jaar en heeft ervoor gezorgd dat medewerkers de trots in hun eigen merk hebben terug gevonden. Door middel van (vlog)workshops worden Achmea medewerkers opgeleid tot professioneel vlogger.

De onderwerpen die wekelijks aan bod komen worden intern door medewerkers zelf aangedragen. Hiermee wordt de betrokkenheid gestimuleerd en vergroot. 

Thema’s als IT, werken bij Achmea, diversiteit, gezond werken en innovatie komen aan bod. Alles met als doel het informeren van (nieuwe)medewerkers binnen en buiten Achmea.

Het YouTube kanaal van Achmea vormt de basis van waaruit de content wordt gedeeld. Het kanaal is herkenbaar gebrand en is voorzien van activerende headers. De videocontent is te herkennen aan eigen thumbnails. Wekelijks wordt er een social media pakket samengesteld met daarin verschillende online elementen, die kant en klaar worden aangeleverd en ingezet.

Het verhaal van Achmea is het verhaal van hun medewerkers. Met elkaar bouwen zij de komende jaren aan het Achmea van de toekomst. Achmea wil daarom graag aansprekende thema’s en onderwerpen, beter zichtbaar maken binnen en buiten de organisatie.

Door eigen medewerkers in te zetten als vlogger (employed media), worden zij trots ambassadeur van hun eigen merk. Zeven vloggers van verschillende merken (FBTO, Centraal Beheer, Interpolis, Zilveren Kruis) produceren wekelijks onder professionele begeleiding een inhoudelijke vlog.

 Resultaat 

De verbinding onder de medewerkers en merken is sterk gegroeid. Trotse medewerkers worden intern zichtbaar en aangesproken als ambassadeur. De content wordt intern/extern gedeeld via de verschillende social media kanalen.

 Strategie 

Employed media vormt de basis van de content-strategie. Deze maakt van medewerkers content ambassadeurs, die ervoor zorgen dat de content meer wordt verspreid dan bijvoorbeeld zakelijke berichten. Medewerkers profileren zich graag als expert binnen hun eigen professionele netwerk.
0
vlogs
0
.000
medewerkers
0
.000
views

 Distributie

 Narrowcasting  5 achmea locaties
 Intranet  14.000 medewerkers
 Facebook  20.000 volgers
 Facebook – Werken bij  8.150 volgers
 LinkedIn  7.262 volgers

 Facts 

– 1/3 de van de mensen die de 30sec. promo zagen klikte door om de gehele video te bekijken.
– Het kijkmoment binnen Achmea was het hoogst op de dag van de lancering. Medewerkers zijn betrokken en bekeken direct de vlogs.
– De vlogs werden in een later stadium ook gebruikt voor HR doeleinden om nieuwe medewerkers te werven.

 ACHMEA 
 CASES